09 October, 2010

ATTILA CSIHAR IS A GREAT PERFORMER

Semalam ku bangun tengahari dan prepare utk open house di rumah aku..tetamu pertama, sepasang suami isteri yg agak tua,gila2,dan kaya..kedtgan mereka sbg satu rezki..mbawa niat yg nmpk ikhlas dihati..semoga yg dirancang akan termakbul..aku dipinang?eh bukanlah..!!


Dtg pula tiga pasangan yg lain kemudiannya setelah pulangnya mereka..layanan diberikan..aku mula bosan dan start mengadap laptop..namun kerjaya aku di dpn laptop diganggu oleh beberapa panggilan yg..uuhhh..menyakitkan telinga!aku redha..


Pulangnya satu drp tiga keluarga td membuatkan aku juga ingin turut serta keluar dr rumah aku sendiri..aku pon mbuat kputusan utk beredar..melunaskan niat utk pergi ke sebuah venue yg sgt popular bg golongan underground di Kuala Lumpur, mgkn juga di Malaysia..hmm..mgkn juga di luar negara..!!


2nd Oct 2010 -- Tarikh yg sepatutnye aku buat event di sini..tp diganti oleh organizer lain..yg juga kenalan aku..M**** W*** & V***** Records mempersembahkan M******C M****A #1.


Sampai saja kedengaran dr luar venue alunan simfoni keyboard lagu Progenies of The Great Apocalypse dendangan Dimmu Borgir yg dibawakan semula oleh anak2 muda dr utara tanah air..Brabazom..aku sedikit menganggukkn kepala mendengar musick itu..dptkan feel dgn bertegur sapa dgn kenalan2 dan berasap sebatang dua..aku meninjau ke dlm venue yg agak lengang dan..ku lihat wajah organizer yg sedikit suram..tanpa meminta diskaun, tag free dan sebagainya mahupun membeli dr booth Brown Attack yg menjual tiket presale RM25..aku dgn lagak berduitnya membeli terus di kaunter tiket dgn harga RM30 mengenang ssh pyh mereka mengatur event ini sekian lama..(tag masuk yg sgt menarik!)


Melayan musick bingit, dentuman drum,nyanyian luar biasa dan pekikan crowd yg sporting, satu persatu band yg main ku lihat..lepak luar..masuk dlm..lepak luar..masuk dlm..dan tiba giliiran band Damokis dgn lawak neraka paling dalam dan menghibur..lepas tu byk lagi band yg perform sampai la masa Mantak perform..perghh..lama sial dorg setting..tp takpe..bunyik INI MACAM!! (thumbs up)


Seterusnye..seni persembahan seorang artis pertunjukan pentas - Attila Csihar.
Dia punye persembahan cukup memukau tanpa aku hiraukan keadaan sekeliling aku mari aku kongsikan sedikit persembahan beliau..